onsdag 9 mars 2011

Förberedelser

Efter en vecka med riktigt fint vårväder känner jag att tävlingsnerven gör sig påmind.
Dax att ta fram och gå igenom utrustningen inför vinterns höjdpunkt på isen dvs vårtävlingarna.

Ett par av årets roligaste tävlingar går av stapeln i Sundsvallsregionen i helgen,men jag har som vanligt förhinder så Superpimpeln får vänta ett år till för mej.
I stället blir det Ljusvassnappet på lördag och Djäknebodanappet på söndag.

Ljusvassnappet är en trevligt inramad byatävling där vinnaren oftast har hittat mört.
Jag satsar som vanligt på Abborre dom två timmar jag har till mitt förfogande.
Mitt mål är topp 10 och ett + för lite tävlingsträning.

Söndagens tävling är som ett blankt papper för mej.
Tävlingen är förlagd till Ratan i havet,som alla vet kan havet vara grymt lynnigt och jag vet inte ens tävlingsområdet ännu så planeringen går småtrögt.
Tävlingen är tre timmar och mina förhoppningar är att jag kommer borra upp några knakare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar